Kao i u poslednjih par godina letnja žega je došla suviše rano pa smo Ana (moja devojka) i ja već negde u maju počeli da razmišljamo o letovanju. Kada smo konačno odlučili da to bude Grčka i jedno malo prelepo ostrvo Santorini naišli su oni klasični problemi koji se kratko i jasno zovu VIZE.

Pošto nikako drugačije nismo smislili kako ćemo dobiti vize obratili smo se jednoj maloj slatkoj agenciji koja je mogla da nam obezbedi vize samo na 9 dana pa kad smo se pomirili sa tim odlučili smo da tako isplaniramo naše letovanje.

Posle prepiske sa jednim lokalcem na Santoriniju koji izdaje sobe za tričavih 30-tak eura po danu, što je za Santorini izuzetno jeftino s obzirom da smo bili u centru Fire, glavnog grada-sela na ostrvu, uputili smo se da vidimo to čuveno, suncem obasjano belo plavo ostrvo.

Atina nas je dočekala usijana već u 9 ujutru, a pred nama je bio ceo slobodan dan u toj metropoli s obzirom da smo imali brod za Santorini tek u 10 uveče. Celodnevna šetnja po Akropolju i Atini koliko je mogao pogled da dosegne nas je toliko iscrpela da smo, čim smo stigli na brod, zaspali dubokim snom iako nam je kabina bila ispod nivoa mora.

Mnogo mladih koji putuju tim brodom do Santorinija plate manju cenu karte i noć prespavaju na palubi, na klupama ili izvade vreće pa spavaju na podu ili jednostavno neki ljudi koji se već toliko puta voze samo izvade peškir za plažu, rasprostru ga po podu i tako spavaju.

Karte za brod sam kupio u Beogradu u agenciji Kalodoukas (naša i Grčka kombinovano) kod koje može da se kupi sve što ima veze sa odmorom u Grčkoj. Brod je pristao u luku Santorini negde oko 8 ujutru. Tu nas je sačekao Nikos (gazda) i odvezao do hotela. Kako bi se Grk drukčije i zvao, zar ne?

Eh sad, kako opisati Santorini, ne znam, ali ću probati. To je vulkansko ostrvo gde su gradići izgrađeni na stani ostrva koja se izdiže 300-400 m iznad mora da bi se tako branili od napada gusara. Sve kućice su bele sa plavim prozorima i vratima što još više dolazi do izražaja s obzirom da je ostrvo crno. Sve plaže su crne (vulkanski pesak) osim dve. Jedna je crvena a druga bela do koje može da se dođe samo čamcem sa crvene. Naravno tu su oni lokalni čamci koji će vas za 5-6 eura u jednom pravcu odneti tamo.

Mali busevi po ceni od 0,6-1 eura će vas prevesti od centra Fire do plaže koje su udaljene otprilike 10-30 minuta vožnje. Zavisi na koju želite da odete.

Na ostrvu rastu samo masline, a i njih nema nešto mnogo upravo zbog vulkanskog tla od kojeg je celo ostrvo. Zato možete videti vinovu lozu svugde gde nije kuća ili crkva. Takođe su poznati i po malim paradajzima. Kod Monolitos plaže (vidi se na karti) postoji stara fabrika paradajza

Postoji i ostrvo Thirasia. Do njega može da se ode na ekskurziju. Što se tiče lokalaca, oni ne rade apsolutno ništa interesantno - jer žive samo za turiste. Na Santoriniju je turistička sezona od marta do kraja oktobra. Moja preporuka je da se iznajme skuteri jer može da se obiđe celo ostrvo (koje nije veliko). Ima dosta stvari koje mogu da se vide. Cena je oko 10-15e/dan što, kad ide dvoje, i nije toliki trošak. Prepuno je turista, i Grci kao majstori turizma im na svakom koraku ugađaju i uzimaju pare.

Jedna od stvari na kojima se uzimaju pare je ekskurzija do gradića Ie, koji se nalazi se na samom ćošku ostrva, koje izgleda kao kifla. U sredini kifle se nalazi malo ostrvce, zvanično aktivan vulkan. Nema ni kratera ni bilo čega drugog, samo crnog kamenja od kojeg je ceo Santorini i sastavljen. Još jedna stvar: u ekskurziju je uračunato i (Nea kameni) kupanje u vodi koja je topla i veoma bogata gvožđem pa tako kad izađes iz iste sve što je bilo belo na na šorcu (npr unutrašnja mrezica) postane žućkasto. Može da se opere, ali potrebno je biti uporan.

Noćni provod na ostrvu i nije nešto posebno, i poprilično je skupo, za naše uslove, provesti noć u lokalnim kafićima. Zato smo Ana i ja obišli sve plaže po ostrvu i uživali u suncu i beskrajno plavom Egejskom moru.

Miljan

Napiši komentar

Najčitaniji tekstovi na našem sajtu