Za letovanje u Pefkiju, na ostrvu Evija odlučili smo se pre svega zato što je to novija turistička destinacija i tek od skoro se nudi u agencijama kao izbor za letovanje, nije previše daleka za nas putnike iz Srbije, cene su pristupačne i u ponudi se može naći veliki broj izleta tako da je to bila savršena prilika videti više stvari od jednom.

Pošto se radi o mlađim ljudima, to jest, putovali smo nas četvoro, drugarica sa dečkom, moj dečko i ja, bili smo u početku pomalo skeptični kada smo razmatrali Pefki kao destinaciju za letovanje. Od drugih ljudi sam čula, a isto tako sam i čitala na raznim sajtovima i forumima da je Pefki mirno mesto, koje je uglavnom izbor starijih ljudi i turista koji se odlučuju za statičan odmor, mir i tišinu.

Do sada smo letovali u urbanijim mestima i moram priznati da smo se plašili da nam tih deset dana ne prođe u dosadi i da se sve svede na sunčanje i kupanje na plaži, apartman i šetnju pešačkom stazom uveče . Naše sumnje nisu bile opravdane, proveli smo se odlično, po mom mišljenju i bolje nego ranijih godina . Pefki jeste miran, to je svakako mesto za opuštanje i odmor od svega, ali ovo mesto je i pravi primer autentične Grčke, tu se vodi tipičan mediteranski život, koji osvaja već na prvi pogled.

Na Eviju smo krenuli u večernjim satima, autobuskim prevozom. Dobro smo putovali, sve je prošlo u najboljem redu (osim kada smo se vraćali, pošto se autobus kvario par puta, ali to je problem agencije i ljudi koji organizuju prevoz). U mesto Glifa smo stigli oko šest sati ujutru, seli u obližnji kafić, popili kafu i sačekali trajekt. Trajektom smo putovali do Agiokamposa, pa onda autobusom opet do Pefkija. Kada se sve sabere ukupno smo putovali oko dvanaest sati. Evija je odlično povezana putevima, koji su u dobrom stanju, i do svakog dela ostrva može da se dodje. Dok smo putovali, posebnu pažnju mi je privukla okolina i okolna brdašca koja su prekrivena maslinama, koje se protežu nedogled.

Pefki obiluje i borovim šumama, pa se posebno preporučuje ljudima koji imaju problema sa plućima i disajnim organima. Vazduh je čist i svež, a u kombinaciji sa mirisom mora opija. Duž čitavog naselja pruža se plaža dužine oko četiri kilometara, široka i prostrana, na nekim mestima šljunkovita a negde i peščana. Široko šetalište koje razdvaja plažu od vila i hotela je puno taverna i kafića. Tu su i poneka prodavnica suvenira, nekoliko marketa, apoteka, pekara i mesara.

Vile i hoteli su uglavnom u prvom redu odmah do šetališta, pa je dovoljno samo da se predje ulica i na plaži ste. Cene smeštaja su i više nego povoljne, posebno ako se uzme u obzir da ako želite da letujete u nekom drugom mestu, morate da izdvojite pozamašnu sumu novca da bi ste našli smeštaj blizu plaže.

Mi smo bili zadovoljni smeštajem, sačekala nas je soba ista kao sa slike, bila je čista i uredna. Domaćini su bili fini i ljubazni. U vili gde smo bili smešteni nije bilo dozvoljeno prženje hrane u sobi, pogotovo ne prženje ribe. Ribu nismo pržili, ali ostalu hranu jesmo i nije bilo nikakvih problema. Klima uredjaj nam je bio uračunat u cenu i nije bilo nikakve naknadne doplate.

Cene u Pefkiju su niže nego u ostalim delovima Grčke, jer je ostrvo u razvitku i pokušava da privuče turiste. Možete sresti puno naših ljudi, pa ćete imati utisak da na ovom mestu letuju pretežno Grci i Srbi. Na Eviji se proizvodi najbolje ulje, najbolja recina, a more je bogato kvalitetnom ribom.  Što se hrane tiče ništa nismo nosili od kuće, tamo smo sve kupovali, a par puta smo otišli do Lidla, koji se nalazi  u susednom mestu Istija autobusom, a vratili se taksijem. Autobuska karta je oko 2 e, a taksi za nas četvoro 10 e.

Cene po kafićima i restoranima su pristupačne, pa se tako cena kafe kreće od 1 e do 1,5 e, pivo se može naći po ceni od 1,5 e do 3 e, ručak u restoranu i po 5 e, pizza za dve osobe od 5 e, palačinke od 2 e, sladoledi o 50 centi do 1,5 e . Voda je dobra za piće pa se ne mora kupovati flaširana.

Uz popijeno piće na plaži, dobićete ležaljku i suncobran. Plaža poseduje tuševe, kabine, igralište za decu i nekoliko terena za odbojku na pesku. Kome smeta sunce, hladovinu može potražiti i ispod borova. More je čisto, prozirno i mirno, bez velikih talasa. Na plaži nema puno gužve, pa možete slobodno izabrati gradsku plažu, a ako želite da se osamite u blizini potražite neku pustu plažu, ovde ih ima puno. Poseban je ugođaj gledati sa plaže zalazak sunca, koji tone u brda zaliva Trikerium, tačno preko puta Pefkija . Ovde su zalasci sunca nestvarno lepi.
Ako ste ljubitelj ribolova, slobodno ponesite i svoju opremu, jer ovde možete pecati bez plaćanja dnevne karte, a kao što sam rekla, more je bogato ribom. Svakog dana, rano ujutru možete prošetati i do riblje pijace, kod glavne luke.

Oko desetak kilometara na istok, kod mesta Agriovotano, nalazi se plaža Kucubria. Bez ležaljki, suncobrana, sa delom predivnog hlada, potseća na plaže srednjeg Jadrana. Savršena je ukoliko tražite mir. Idući dalje na istok dolazimo do mesta Elinika, peščane uvale koju meštani zovu sv. Nikola. Ostrvce koje se tu nalazi je udaljeno stotinak metara od kopna i može se preplivati, a na njemu se nalazi crkva po kojoj je zaliv i dobilo ime. Plaža poseduje tuš, a tu su i jedan kafić i prodavnica. Sledeće mesto je selo Vasilika i duga šljunkovita plaža naziva Psiropoli. Poseduje ležaljke, suncobrane, tuševe i nekoliko kafića i marketa.

Na zapad, u blizini grada Istije, nalazi se plaža Kanatadika. Na raspolaganju su ležaljke, suncobrani, kabine i tuševi. Zbog vetrova, ova plaža je izuzetno popularna kod ljubitelja jedrenja i surfovanja. U zalivu Jalatra dalje na zapadu, nailazimo na nekoliko manjih peščanih plaža, mir, čisto more i nekoliko taverni.

Ako tražite zabavu na plaži u vidu vožnje dušekom ili paraglajding i ostalo, toga na ovom ostrvu nećete naći. Takođe nećete naći ni klubove sa žurkama do zore, pijane strance i buku od jutra do večeri. Veće klubove za noćni provod možete potražiti u nekom od susednih mesta, dok u Pefkiju toga nema, a meni nije ni nedostajalo, opet, zavisi šta ko traži. U nekoj od mnogobrojnih kafića i taverni  možete uživati u laganoj muzici, piću i hrani, uz miris mora i zvuke talasa. Ako volite šoping, treba da znate da ovde u Pefkiju nema butika, tek po neka prodavnica suvenira.

Kao što sam rekla, možete organizovati svoj odmor tako da svakog dana vidite nešto novo, zahvaljujući izletima koji se organizuju, a ima ih ukupno osam u ponudi. Četiri najpopularnija i po mnogima najlepša su izlet do Atine, vuklanskih ostrva, Skiatosa i banje Edipsos.
Ako nikada niste bili u Atini, možete iskoristiti jednodnevni izlet da obiđete grad i Akropolj.

Za izlet do Skiatosa se odlučuju turisti svih generacija, od najmlađih do najstarijih. Izlet košta oko 20 e i putuje se oko tridesetak kilometara brodom. Kapetan i posada učiniće sve da plovidba bude zanimljiva i udobna. Brod kreće iz glavne luke u Pefkiju i pristaje u luku grada Skiatosa. Susret sa delfinima u ovim vodama nije retkost. Sledi kraći obilazak grada sa vodičem, gde ćete videti rodnu kuću najpoznatijeg stanovnika Skiatosa, pesnika Aleksandra Papadijamatisa, kao i crkvu sv. Nikole sa prelepim vidikovcem.

Imaćete i nekoliko sati slobodnog vremena, pa možete da razgledate ostrvo i uživate u njemu. Plovidba do plaže Kukunaries, jedne od najlepših na Skiatosu, traje oko četrdeset pet minuta. Tamo smo se zadržali oko tri sata i uživali u prelepoj plaži sa sitnim, narandžastim peskom i kristalno čistom, toplom vodom. U povratku uživali smo u grčkim pesmama i igrama na brodu, kao i u tradicionalnim grčkim pićima koje su služili.

Izlet na Lihadonisiu, vulkanska ostrva, ili kako ih nazivaju, grčki Sejšeli, je predivno iskustvo. Obilazili smo brodićem čitav arhipelag. U ovim vodama žive i foke koje su prava turistička atrakcija, a možete videti i potonuli brod iz ispod vode, iz drugog svetskog rata. Voda je kristalno čista i tirkizne boje. Plaža sa sitnim peskom, ležaljkama, suncobranima i jednim barom na plaži ostavlja utisak kao da ste u raju. Ulazak u vodu je postepen a plićak se proteže čak i na sto metara od ulaska u more, što ovu plažu čini idealnom za decu. U baru je organizovan i ručak koji je uključen u cenu izleta, koja iznosi oko 25 e po osobi.

Na kraju, da rezimiram, ako od letovanja očekujete odmor u pravom smislu te reči, čisto more i vazduh, beg od svakodnevne gužve i buke i sve to po pristupačnoj ceni, Pefki je pravi izbor za vas. Iskoristite priliku da otputujete na ovo mesto dok jos nije urbanizovano i uživajte u čarima prave Grčke, koja odoleva modernom načinu života.

Jelena Milenković

Napiši komentar
1045 Svetlana Tanurdžija   29/06/2017
Odlično mesto za izlaske do zore je susedno mesto Orei .
1048 Mircov Ivan   01/07/2017
Koliko se putuje do tog mesta autobusom?
1066 Monika Rajovic   07/07/2017
Moj opsti utisak o pefkiju je zali Boze i dana provedenog tamo! Plaza je grozna... ja sam ipak zaljubljena u pescane plaze, pa smo isli na taj deo gde nema kamencica i bio je prepun cicaka
1120 svetlana stanarevic   21/07/2017
Ja sam se sa sestrom upravo vratila sa letovanja iz mesta Pefki na ostrvu Evia. I htela bih da vas sve upozorim da Izbegavate vilu CAVADORO, jer je gazdarica odvratna, 1. svi apartmani se nalaze iznad picerije, i kada ona krene da lozi pec od 12h do 24h, u apartmanima je uzas, tj pakao, i jos nemozete disati od jakih zacina. Da klimu imate ukljucenu u cenu, ali gazdarica je na istom spratu gde i gosti i samo posmatra ko kada ukljucuje i iskljucuje klimu. Kao nezna engleski jezik, kada je dosao predstavnik agencije sa kojom smo putovale da se oko nekih veoma bitnih stvari dogovori sa njom, a nas je 3 dana pre isteka zakupa zaustavila i na veoma dobrom engleskom upozorila da iskljucujemo klimu kada nismo u apartmanu, jer joj trosimo previse struju. A sto nema u kuhinji korpu za smece, jer boze moj nije ni predvidjeno, dovoljna je 1 malesna u kupatilu, gde zajedno sa toalet papirima umazanim vasim g...... treba da se bacaju i drugi otpaci. .2. O cistoci i dezinfekciji apartmana da ne govorim, kada smo usli u ko bajagi sredjen apartman, zatekli smo crne dugacke dlake na slivniku u kadu, tako da je to samo videlo bref ili sanitar samo u nekoj bajci. 3. na delu plaze koji toj vili pripada, radi 1 veoma drzak i neljubazan mladic, koji vam naplacuje lezaljke i pre i posle podne, tj morate uzeti 2 pica u toku celog dana, a jos vam je zabranjeno da ostavljate peskire na lezaljkama. Pa vi sada otvorite 4 ociju kada birate vile u tom mestu.
1152 Zoki   30/07/2017
EVIA - Pefki 16.07.2017. Na letovanje ove godie smo se odlučili za ostrvo Evia, mesto Pefki iz razloga što je tamo navodno sve mnogo jeftinije, turizam u razvoju i neiskvareni Grci. Međutim tamo nas je dočekalo neprijatno iznenađenje. Navodno dva dana pre nego što smo mi stigli, Grci su povećali cene. Korišćenje ležaljki se plaća (2.5 eur je frape ili malo pivo) i prilikom odlaska na ručak se ne mogu ostavljati peškiri (biće pokupljeni od strane osoblja koja služi piće). Znači popodne se mora ponovo poručiti piće za korišćenje ležaljki. U pefkiju postoji samo jedna ulica koja je puna kafića i taverni. Postoje tri marketa i dve pekare i to je sve. Giros za poneti se može naći za 2 eura a porcija je 6 eura, pica se kreće od 7 eura, riba u restoranima od 7 eura itd... Sa Pefkija postoje dobri izleti na Skijatos, Atinu ...
1179 Irena   08/08/2017
Evo i mene da podelim utiske dok su jos svezi. :) Bila sam sa drugaricama u Pefkiju, vila Meri, studio br.8, za tri/cetiri osobe, preko agencije Sabra, 5 nocenja. Vila je ok, domacini takodje. Od Leskovca do Pefkija smo putovali oko 15 sati, uz pauzu od sat vremena cekajuci trajekt u luci Volos, za putnike koji idu do Skopelosa i kracim usputnim pauzama, bez vecih zadrzavanja na granicama, a krenuli smo iz Leskovca oko 18:30. U povratku smo krenuli iz Pefija u 13:30, a stigli u Leskovac u 02:30, uz vremensku razliku, dakle 12 sati. Plaza u Pefkiju je sljunkovita, skroz desno, gledano sa plaze, ima velikog kamenja, a skroz levo pored doka je peskovita i tu su lezaljke i suncobrani bili besplatni, konobari dolaze po pozivu, mada smo tu bile samo jedan dan. Ko sto neko rece, bile smo neprijatno iznenadjene cenama, jer se nimalo ne razlikuju u odnosu na druga mesta u Grckoj, cak su na Skopelosu neke stvari jeftinije, narocito suveniri. Magneti u Pefkiju su od 2eura pa navise, i to je najjeftinije, ostali suveniri su skuplji. Maslinovo ulje je u proseku 6eura, pogacice (6 u pakovanju) su 1.20, krompir oko 70 centi, giros 2.30, porcija 6-7, riba 7 minimum, riblja corba 3, pica 5-7, pivo od 2.5 pa navise, kafa od 1.5 pa navise, sladoled 1.5... Srbi se uglavnom okuplaju u kaficu Fygias, tu je i hotel Galini gde se okupljaju nasi vodici, kao i informacije o izletima preko agencije Pefki traditional tours. Postoje izleti za Skijatos (18 e), Skopelos i Alonisos (27e), Vulkanska ostrva (30), Atinu (30), Skopelos i plaza Kukunaries na Skiatosu (27), tako da se te cene ne podudaraju sa onim sto sam citala na forumima pre odlaska na Eviu. Mi smo se odlucile za Skopelos i Skiatos, ali su otkazali, verovatno zbog nedovoljno prijavljenih, pa smo isle na Skopelos i Alonisos, i bilo je super. Cene u radnjama su za nijansu vise od Pefkija, a neki suveniri su cak i jeftiniji, sto je bilo neverovatno, jer ove destinacije su za nesto dublji dzep. Pice je skoro sa istim cenama, kao i hrana u restoranima. Gradska plaza na Alonisosu je prelepa, zeleno-plave boje. Skopelos podseca na Skiatos, ali po meni je lepsi Skiatos. Jedan dan smo otisle do Neos Pirgosa autobusom, cena je 1.80e sa presedanjem u mestu Istea., gde postoji neki veci market, nisam sigurna da li je u pitanju Lidl. Plaza u N. Pirgosu je sa sitnijim sljunkom, voda cista i topla, a zatim smo pesaka otisle do plaze Nisiotissa, udaljene nesto manje od 2 km, otprilike 15-20 minuta. Tamo postoje lezaljke, ali mali broj njih, samo jedan "kafic", pivo je 2e. voda takodje cista, pri ulasku je kamenje, onda neka velika stena, onda pesak. Poslednji autobus iz Neos Pirgosa je u 18:15, takodje sa presedanjem u Istei. Generalno, nije lose, ali sam ja za peskovite plaze, sljunak vise ne. I da, osim Grka, mogu se videti samo Srbi, i to je to. Ima dosta taverni, mozda 3-4 kafica, mirno mesto, bas za odmor. I bez izleta-nista. :D Toliko od mene. Svima koji se odluce za ovo mesto-lep provod. :)
1238 Gordana i Milan Bogaroski 16 09 2017   17/09/2017
Upravo smo se vratili iz Pefkija bas zadovoljni.Vila Pefki na 150m od mora prelepa i cista,ljubazni domacini,apsolutno sve pohvale.Zelim da pohvalim naseg vodica,jako simpaticnog Djoleta,koji je uvek bio tu za sve sto nam je trebalo.Pohvale za Gocu i Stefana sa kojima smo isli na izlete.Pefki jeste malo mesto ali jako simpaticno za nas starije .Jedino sto nam je smetalo je ponekada hladno more,ali i onda smo uzivali na prelepoj,sljunkovitoj plazi.
1423 Izabela   27/02/2018
Hvala Jelena na ovom divnom opisu. To su informacije koje sam tražila.
1744 slobodan radmilovic   21/06/2018
U ovom trenutku dok pisem se nalazimo na letovanju u Pefkiju i to na polovini. Ovde je pozeljno doci samo sa kamperom ili satorom. Zasto? Nestasice vode su redovna pojava u toku sezone po izjavi Grka stanovnika,jedan dan u nedelji,i mi smo to osetili u trajanju od 24h.Ima ponekad nestasice i struje mi smo je iygubili na par sati. Turizam je ovde u razvoju. Samo mesto je prijatno ali cene povoljne aranzmana su zbog udaljenosti i nerazvijenosti infrastrukture. Od turista u ovom trenutku samo Srbi organizovano,pojedinacno Rumun,Bugarin. Po reg. tablicama. Cene su naravno u supermarketima sarolike, nesto je bas skuplje od Lidla koji je na 10 km ,a neke su jeftinije nego u Lidlu. Potreban vam je prevoz, mislite na to. Putarine u grckoj poskupele i iznose 15 evfra i malo preko u jednom pravcu,trajekt za manje vozilo i dve osobe 17,80 evra. Dizel 1,4 evra a benzin 1,7. Sve ovo postoji u Grckoj na 300 km blize i bez ovolikih troskova a u vec izgradjenim turistickim centrima, sa boljom infrastrukturom, obisli smo ih svi sami i sa nasim roditeljima i ucestvovali u njihovoj izgradnji.

Najčitaniji tekstovi na našem sajtu