Knjigu sam zavoljela kad sam naučila da čitam. U moru lijepe književnosti najdraži su mi bili putopisi o dalekim zemljama i šarolikim krajolicima, njima sam se uvijek najradije vraćala. Budući da sam strasni ljubitelj mora, sunca i morskog vazduha, u mojim rukama često bi bile knjige upravo o takvim predjelima. Tako sam zavoljela i Grčku i prvi put posredstvom  mašte prošetala njenim ulicama pokraj beskrajnog vodenog plavetnila dok se nada mnom širio zanosni miris horizonta.

Neka mi oprosti radoznali čitalac ovog mog pisanija što dužim, ali osjećam potrebu da kažem da moja ljubav prema toj divnoj zemlji, Grčkoj, ima duboke korijene. Godine su prolazile, ali moja ljubav prema Grčkoj nije jenjavala, naprotiv, rasla je do nezamislivih visina. Ljeta gospodnjeg, dvije hiljade šesnaestog, ukazala mi se prilika da posjetim tu mediteransku ljepoticu.

Drugo po redu zajedničko ljetovanje moj voljeni i ja odlučili smo provesti u grčkom ljetovalištu Hanioti, na "prvom prstu" Halkidikija, na oko stotinu kilometara od Soluna (ovi podaci su za onoga čitaoca koji voli preciznost u iznošenju).
Putovali smo posredstvom turističke agencije do odredišta. Put je bio ugodan. Započeli smo putovanje u kasnim večernjim satima. Napravili smo nekoliko pauza i već narednog jutra kada sam otvorila oči mogla sam pogledom uživati u ljepotama zemlje  iz mojih snova.
Svakim novim pogledom moja maštanja prevazilazio je jedinstven osjećaj i opijenost ljepotama drevne postojbine.

U Hanioti smo stigli u dvanaest časova po lokalnom vremenu i bili smo obaviješteni da podesimo svoje časovnike prema tamošnjoj vremenskoj zoni, sat vremena unaprijed  u odnosu na vrijeme u Republici Srpskoj i Srbiji. Smjestili smo se u kuću nedaleko od centra Haniotija i gradske plaže. Idući ka smještaju nisam propustila nijedan tren da ne osmotrim poblisko uske, duge uličice koje su neodoljivo mirisale na bosiljak, lavandu i svježu ribu. Bila je to ljubav na prvi pogled.

Neko vrijeme proveli smo u smještaju dok se nismo raspakovali i uzeli najosnovnije  za početni obilazak i uživanje.
Ostatak prvog dana proveli smo razgledajući i upoznavajući se pobliže sa mjestom gdje ćemo provesti deset nezaboravnih dana. Ručali smo u obližnjem restoranu. Hrana je neodoljivo mirisala okupana mnoštvom začina čiji miris sam osjetila po prvi put. Umorni od puta iskoristili smo čari prirodne hladovine restorana okrepljujući sva čula.

Gledala sam radoznala kao dijete u svim pravcima upijajući najsitnije detalje oko sebe. Stolovi su bili uredno postavljeni i pažljivo dekorisani detaljima iz morskog svijeta. Ono što je bilo zajedničko za sve grčke taverne koje smo narednih dana posjećivali jeste da su imale nebo plave sniske stolove i stolice, velike porcije preukusne hrane prihvatljivih cijena i nadasve srdačno i gostoljibivo osoblje.

Narednih dana imali smo ustaljen raspored: jutarnje uživanje u razgledanje Haniotija, odlazak na plažu, kupanje, sunčanje, popodnevni odmor i večernje uživanje u zvucima sirtakija koji je dopirao iz obližnjih taverni.
More i plaže u Haniotiju su bili uredni i čisti. Voda topla i s vremena na vrijeme nemirna kao da želi pokazati svu svoju prirodnu ljepotu.
Tamošnje stanovništvo sporije živi uživajući u svakom bogovjetnom trenu koje mu Svevišnji podari. Grci su narod kome hedonizam nije stran i kome se rado prepuštaju i u koji vas olako uvuku. Sunce i morski vazduh, nadaleko poznati po ljekovitosti, u Grčkoj daju ono najbolje od sebe.

Ograničeni vremenom i uslovima putovanja nismo bili u mogućnosti posjetiti Solun i obližnja mjesta i uživati u kulturno-istorijskom nasljeđu ovog dijela Grcke što namjeravamo ispraviti već sljedeće prilike koja nam se ukaže.

Utisci koji vas pri boravku u Grčkoj obuzmu već u prvi mah jesu da Stvoritelj nimalo nije ni na čemu štedio; ta ljepotica se može pohvaliti izobiljem svega.

U Grčkoj zaista svijet gledate drugim očima i toj zemlji planiram iznova vraćati se kako bih postepeno iskusila što više blagodeti koje nesebično nudi.

Aleksandra Nikolić (Zvornik, Republika Srpska)

Napiši komentar
1297 MilekJalek   03/12/2017
Letovali smo od 13-24 juna 2017 u Haniotiu Vila Katerina.užasno loš smeštaj, nikad nikom ne bih preporučio,gazdarica jako neljubazna žena, neznam odakle da krenem, ulaz u zgradu levo trulo voće i povrće, kojekakve mušice, polomljene stolice prljav veš uglavnom smeće, desno kod ulaza zgrada koja se urušava kao prekrivena nekom mrežom protiv rušenja, ali ako krene odeš ti 2. metra ispod, ulaz u apartman meksička hacijenda je raj, vrata kvaka otpada kod svakog otvaranja, polica u ormaru ima rupu ogromnu prekrivenu nekom plafonjerom, kvaka nijedna nije dobra, ćerka mi se zaglavila i uhvatilo ju je histerija jedva smo je smirili jer je mala i nije moglao otvoriti, voda u umivaoniku čuje se kad otvoriš mislim cela ulica, struje žice prekidači goli vire na makar 7 mesta, tokom noći morao sam paliti mobilni da me ne bi ošinula struja jer me je par puta žacnila, kad uključiš svetlo u kuhinji osigurač izbija, nijedan tv kanal nema, ima samo jedan nož, zadnji dan pitamo gazdaricu gde da idemo wc, tuš, stvari a ona će meni na +42c sa detetom sa stvarima sa koferom ajd ti sve to na plažu lepo ili tu sedi ispred vile na suncu i čuvaj. ljudi ne idite u vilu katerina hanioti, Hanioti jako prljava neuredna plaža grad lep ali plaža 0. cene su ležaljke samo na jednom mestu bez pića 6-7e kako kad se pogodiš, internet u tom kao beach baru 1e jedan mobilni uredjaj, 2 mobilna 2e čitav dan, giros 2-3e, možeš se tuširati pored plaže za 0.70 e ladna voda a šta ako je neko alergičan na slanu vodu ili sunce pa mora par puta pod tuš , wc posebno 0.50 e, a ako moraš i to par put odu pare na wc i tuširanje pa kad vas je još troje

Najčitaniji tekstovi na našem sajtu