Naše iskustvo Leptokarija... by Marija Sretenović
07/03/2016 Tekst ažuriran 14/11/2016 Iskustva 10

Posle kraćih konsultacija rešismo da krenemo put Leptokarije. Na odluku je najviše uticala dužina putovanja, odnosno, da put traje što kraće (obzirom da smo putovali autobusom) i da u odabranom mestu imamo sve što bi nam eventualno bilo potrebno, opet zbog toga što ne idemo svojim autom.

U tom slučaju, najbliže destinacije su u Solunskoj i Olimpskoj regiji, a kako smo prvu obišli prošlog leta, lako smo odlučili.

Uvek me najviše brine putovanje, ipak 600 km, mahom auto-putem, sa dovoljno pauza, nije ni približno bilo mučenje kakvom sam se nadala. Naprotiv, nekako je brzo prošlo, bez preteranog čekanja na granicama.
Iako je ulazak u sobe bio predvidjen za 14h, sobe su već bile spremne kad smo stigli (oko 11:30 po grčkom vremenu) tako da smo se odmah smestili. Smeštajem smo bili zadovoljni, naroćito zbog blizine plaže i samog centra Leptokarije.

Leptokarija je mali gradić u podnožju Olimpa, sa dugačkom plažom od 6km. Prvog dana, vodič nas je povela u šetnju mestom i pokazala bitnija mesta i ono što bi nas moglo zanimati ili nam zatrebati, tipa marketi (Masutis u glavnoj ulici), ambulante, apoteka, pijaca, pošta, železnička stanica (kojom za samo 5 minuta i isto toliko evra možete otići u Nei Pori). Glavna ulica je Metaksa i proteže se od plaže uz brdo i tu ćete naći bukvalno sve što vam treba: od smeštaja, marketa, taverni, restorana, pekara, poslastičara, kafića, pa sve do zlatara, krznara, butika i suvenirnica. Pruga prolazi kroz grad, i kako nam je rečeno, deli grad na novi deo ispod pruge, bliži plaži, koji je van sezone pust, i na stari iznad pruge, gde žive meštani.

Velikim plusom Leptokarije se smatra blizina Olimpa, što zbog prijatne klime, što zbog pijaće vode. Osim toga u blizini ima još dosta mesta za posetiti i videti, tipa, Litohoro u podnožju Olimpa, Paralija i Olimpik bič severno, kao i Platamon i Nei Pori južno, i tvrđava Sveti Pantelejmon. Solun je udaljen stotinak kilometara, a Katerini 30-ak. Samim tim postoji veliki broj izleta koji se mogu uplatiti u lokalnim agencijama po prihvatljivim cenama, a neke od njih možete izvesti i u privatnoj režiji ukoliko putujete svojim autom, jer je Leptokarija na takvoj poziciji da je sve relativno blizu.

Ukoliko niste svojim autom došli, možete ih iznajmiti, ili skutere, a možete i njihovom fantastičnom železnicom otići do Nei Porija npr. (karta 4e, povratna 80c). Vrlo tačni, čisti, klimatizovani vozovi.

Cene, kao vrlo bitna stavka, za sve one koji bi da letuju, a da ne potroše celu životnu ušteđevinu, su još jedan plus za ovo mesto. Rekla bih, da je jeftinije i od Solunske regije. Npr. na plaži veliko točeno pivo i sok iznesu oko 5-5.50e i uz to imate suncobran i ležaljke. Giros u tortilji 2e, pizza parče isto 2e, porodična u zavisnosti od vrste oko 8e, sladoled na točenje od 1.50, kugla 1e... Kafa: grčka je od 2.50e na plaži u baru do 1.50 u tavernama van glavne ulice. Inače je sve kako odmičete od plaže jeftinije, tako da se nemojte zaletati.

A za pravi morski ručak (plodovi mora i nešto za popiti) treba da izdvojite od 20-25e. Jeftinija varijanta bi bila ručak po principu švedskog stola u hotelu Dafni plus (jedan od retkih gde možete naručiti supu ili čorbicu) 6e po osobi, doručak u istom je bio 4e. Ukoliko ste ipak za varijantu prezalogajiti nešto kod kuće na brzinu, pekare i marketi su sasvim solidno opremljeni.

A tu je i pijaca utorkom, gde možete kupiti sve od voća i povrća, začina, maslina i maslinovog ulja. Npr. masline sa paprikom 3.50 za kilogram. Da ne biste čekali utorak, tu su ulični prodavci voća, kod kojih za 1e možete kupiti bilo šta od sezonskog voća i povrća. Cene smeštaja takodje prihvatljive. Kažu da su cene u jeku sezone malo više, ali i da je tada ispod pruge teško naći smeštaj, što je rekla bih, opet pokazatelj da čak ni tada nije preskupo. A mesto je dovoljno veliko da ne sumnjam da bi svako našao odgovarajuci smeštaj.

Što se mora tiče, Egejsko važi za toplo more. Tako je bilo i ovog juna, uprkos promenljivom i vetrovitom vremenu, voda topla i prijatna za kupanje. Ako izuzmemo morsku travu, a to zahvaljujući talasima i vetru pre svega. A i čisto, ako ćemo suditi po delfinima koje smo videli.
Malo je problematičan ulaz u vodu, iako je plaža peskovita, pri ulasku ima velikog kamenja. Ali kako odmičete levo od gradske plaže, kamenja je sve manje, i gužve je sve manje i sve je lepše za kupanje. Posle hotela Olimpic bay, možete se osamiti na plaži, ili mozete produžiti još malo i doći do Mylos plaže. Super za omladinu jer redovno organizuju žurke na plaži, a super i za one koji vole da se udalje od gradske vreve jer je plaža ogromna.

Još jedna stvar na kojoj bi mogli da porade je usko šetaliste uz samu plažu, zapravo trotoar, jer je ulica otvorena za saobraćaj. Tako da od mirne šetnje pored mora nema ništa ukoliko ne šetate samom plažom.

Domaćini jako ljubazni i predusretljivi, ali ne napadni, uvek nekako nasmejani i dobro raspoloženi. Oni koji se plaše jezičke barijere neka ne brinu, mahom razumeju srpski ili engleski, ili imaju zaposlenika koji govori jedan od ta dva jezika, a velike su šanse da će vam pomoći i neki zemljak u prolazu, pošto je Srba jako puno u Leptokariji.

Ono što ume da začudi je malo neobično radno vreme za naš pojam, naime mnogi rade dvokratno, tako da popodne od 2 do 5 ili 6, u vreme sijeste, neke radnje uopšte ne rade. Uglavnom, domaćini odaju utisak opuštenih ljudi koji se ne sekiraju previše, a kako i bi uz more, leto i dobru hranu.

Ta se dobra grčka energija oseti u Leptokariji, u svakoj taverni, na pijaci, na plaži... I verovatno je to ono nešto što već godinama unazad Leptokariju čini vrlo popularnom destinacijom kod turista sa ovih prostora.

Marija Sretenović

Napiši komentar
170 Blazenka Sabo   29/10/2016
Mi bili 13 avgusta sve je super cene su extra povoljne, a tu je i nezaobilazni Lidl sa veoma velikim izborom robe i poboljnim cenama. Bukvalno se ne isplati nista nositi, neki su proizvodi jeftiniji nego kod nas
171 Branislava Lausev   29/10/2016
Tri puta smo porodicno letovali u Leptokariji, za mene idealno mesto sto se tice klime, samog mesta i domacina i sledece godine ako bog da opet pravac Leptokarija. Povetarac koji duva sa Olimpa ostavlja prijatan ugodjaj pa tako da toplotu ne osetis. Sto se mene tice cista desetka.
1210 Vukasin Tomic   26/08/2017
Sto se tice Leptokarije mesto mirno,ko voli nek izvoli,prodavnice prehrambene su preskupe,do Lidla marketa mora kolima. Letovali smo u Vili Elvina,,potpuno razocarenje sto se gazda tiče toliko su neljubazni,vila nema svoj parking,naravno gazde cuvaju mesto onim gostima koji kešom placaju,za ostale su saksije stavljene,cak ni peškire ne daju,ne dozvoljavaju da se udje u vilu pre 12h,decu opominju svako vece iako nisu bucna. Razocarali smo se jako,ako mozete izbegavajte ih. Plaza je duga i nije guzva..sam ulazak u vodu je nezgodan zbog velikog kamenja....
1420 Max   25/02/2018
Ja sam letovao prvi put 2017 u Leptokariji . Pre toga sam bio u budvi 25 god. Mogu da kazem da mi se leptokarija svidela tako da planiram i 2018 da letujem opet sve preporuke. i vidim neke komentare za vilu elvina. moji prijatelji su bili u njoj sa malom decom niko ih nije opominjao zato malo vaspitajte decu pa vas niko nece opominjati.
1785 Сања Радивојевић   05/07/2018
За пар дана, породично идем четврти пут у Лептокарију. Задовољна сам (ове године смо уплатили 12 ноћи). Место и плажа, врло солидни, за мој критеријум. Сваки пут смо смештени у другој вили и сваки пут смо добили то што смо платили. Не планирам да носим храну, пошто све могу да купим у Лидлу (видим да је неко написао да се мора колима; па све зависи, ми за прву, велику куповину одемо колима,а после за мање ствари прошетамо пешке).Једно од ретких места, где не купујем флаширану воду и где никог није закачио стомачни вирус (што ми се обавезно деси у Црној Гори). Чак и у јулу месецу, нисмо палили климу (ноћу нарочито),јер је нека посебна клима, тако да се велика врућина добро подноси. Мештани љубазни (похвалила бих газде Дафнија).Лако за споразумевање (у Неа Флогити,нпр.не знају ни реч српског).Све у свему,од мене препорука.
1905 Dj   27/07/2018
Nikad vise u Leptokariju. Na sajtu agencije gde smo bili pisalo je jasno "PESCANA PLAZA" a noge su mi sve sa modricama i posekotinama. Takodje imala sam vilu koja je bila iznad pruge (opet nije nam data informacija koliko je to daleko) pa smo se ubijali od setnje svako jutro. Plus smo stigli u 7:30 ujutru autobusom naravno dok je soba tek spremna bila u 12
1938 Devlica   11/08/2018
Da li se vi ljudi drogirate? O kojim dobrim stranama pricate, o kom jeftinom Lidlu pricate? Jedina dobra stvar je mesto u vecernjim casovima. Lepo za setnju, popiti i pojesti. Plaze ocajne, obavezno kupite one patike za vodu jer necete moci preko kamenja od njih. Kad su talasi,a skoro uvek su, trava i mulj svuda. Pomisli covek da se kupa u slanom Dunavu. Plaze Milos i Skotina su mnogo daleko, tako ako ste dosli busom nema vam pomoci :) Ne isplati se rentati bilo sta, jer nema sta ni da se vidi :)
1945 Ljubica Mihajlov   14/08/2018
Hvala Marija veoma slikovito si opisala ,tako da smo odlucili da letujemo u Leptokariji.
1947 Vasa   15/08/2018
Brine me vreme ...uplatili smo 31.08 pise da ce svih 10 dana biti kisa i 20 stepeni
5326 Zorica Varadjanin   29/07/2023
Trenutno smo u Leptokariji,tu smo 7i dan.. jako smo se razocarali,jer su nam u agenciji rekli da nema kamenja nego da je plaza sljunkovito-peskovita,medjutiiiiim.. kamenje je toliko veliko da ne moze da se udje redovno u more,a kamoli da se izadje..pritom smo sa dvoje male dece (1god. i 4.god.) ,prinudjena sam da dosta vremena provodim u plicaku zbog njih .. prvi dan kada smo stigli isekla sam kolena i stopala,pa smo isli da kupujemo one papuce za vodu koja su 5€ i iscepaju se za 2 dana ili im se djonovi odlepe.. Setaliste nije zatvorenog tipa,nego ima dve strane sa sirinom od 1m. i tolika je guzva ,da ne moze nista da se vidi..(samo pazis da ne izgubis decu).Tako je u ovom novom delu gde smo trenutno. U starom delu ima lepo setaliste i dosta je sveziji vazduh,ali je to setaliste vrlo malo..Lezaljke 10€ dan + ako zelis pice se dodatno naplacuje. Nikako ovo mesto ne preporucujem.Nemas u cemu da uzivas ,nit u setnji ,nit na plazi.. Gledamo svaki dan da odemo u Nei Pori..tamo je divno ,nema kamenja ,plaza dugacka..deca uzivaju..pritom za lezaljke je dovoljno da uzmes samo pice i lezaljke imas ceo dan 1f642 Sa nekoliko porodica smo se tamo upoznali koji su iz Srbije,i svi su smesteni u Leptokariji..ali se u Leptokariji niko ne kupa.

Najčitaniji tekstovi na našem sajtu