Polisa o zaštiti turista u Grčkoj
04/03/2016 Tekst ažuriran 13/05/2019 Iskustva 3

Kao potrošač u Grčkoj vi ste zaštićeni grčkim potrošačkim zakonom u svim transakcijama koje obavljate dok ste u ovoj zemlji.

Sledeće stvari su validne za vreme vašeg boravka u smeštaju koji je licenciran od strane GNTO (Grčke Nacionalne Turističke Organizacije) i poseduje dozvolu za rad:

• Vlasnik smeštaja je u obavezi da gostu ponudi slobodne sobe i da mu omogući svu neophodnu opremu/uređaje.

• Nakon tri dana o dobijanju upita za sobu (telefonom ili elektronskom poštom) vlasnik smeštaja je u obavezi da informiše gosta da li prihvata rezervaciju i da u rezervaciju uključi i detalje o vrsti sobe, dužini boravka i cenu. Pisani dogovor štiti kako gosta tako i vlasnika smeštaja.

• Depozit za rezervaciju ne može biti veći 50% ukupne cene smeštaja, a sa druge strane ne može biti manji od cene smeštaja za jednu noć.

• Ako vlasnik nije u mogućnosti da obezbedi smeštaj za koji je gost uplatio rezervaciju, u obavezi je da gostu obezbedi alternativni smeštaj koji je minimum iste kategorije i nalazi se u istom gradu i koji nudi iste uslove i usluge kao što je nudio i prvi koji je rezervisan od strane gosta.

• Vlasnik smeštaja je odgovoran za vrednosti koje mu je gost poverio i za koje je gost dobio odgovarajuću potvrdu.

• Zabranjeno je držati kućne ljubimce u smeštaju, osim ako smeštaj nema određeno mesto za njih. U svakom slučaju mora postojati dogovor o tome između vlasnika smeštaja i gosta.

• Prema grčkom zakonu o turizmu: ukoliko je gost iz nekog razloga primoran ili želi da napusti smeštaj ranije od dogovorenog, dužan je da plati naknadu vlasniku smeštaja.

Gost ima pravo i obavezan je da koristi zakup do dogovorenog vremena. U suprotnom dužan da je da nadoknadi vlasniku smeštaja 50% od cene za preostale neiskorišćene dane.

U slučaju da gost odbije da plati dane koje nije iskoristio, vlasnik ima pravo da pozove turističku policiju. U slučaju da vlasnik odbije da vrati gostu polovinu novca za te dane, gost se može obratiti turističkoj policiji Grčke.

U slučaju kršenja ili zloupotrebe gore navedenih pravila obratite se Grčkoj Nacionalnoj Turističkoj Organizaciji na e-mail.

Za turističke informacije pozovite: +30 210 3310329 ili +30 210 3310716
Broj telefona Turističke policije u Grčkoj: 1571

Napiši komentar
107 Milica Markicevic   29/10/2016
Ovaj sajt je fantastican, sa odlicnim informacijama. Zato bih htela nesto da pitam. Naime, citajuci neke forume na srspkim sajtovima, naprimer Putovanje&info.rs iili Ana.rs forum, nailazim, vrlo cesto na primedbe u kakvom su stanju plaze. Prosle godine sam se i licno uverila da je plaza u centru Pefkohorija, u periodu od 12.IX.2013.g., bila uzasno prljava, tj. niko nije cistio plazu ni uvece ni ujutro. Ove godine sam uplatila aranzman preko agencije za Jerisos, u periodu od 10.IX.14.g. U Jerisosu sam bila davne 1995.g. i zato smo muz i ja resili da ove godine odemo, ponovo. Tek nakon uplate aranzmana, pogledala sam gore pomenute forume i jako sam se razaocarala. Prvo, izgleda da smo pogresili sto smo uzeli zadnji termin u godini, a drugo uplasilo me je to sto svi pisu da je gradska plaza, u centru mesta, dosta prljava. Drugo, pisu da ima jako puno pasa lutalica i u gradu i na plazi. Kazu da psi nisu opasni, ali to je slaba uteha. Pitanje za vas, ako ima smisla vama postavljati pitanja, je: DA LI JE MOGUCE DA VLASTI U JERISOSU OVA DVA PROBLEMA NE VIDE I ZASTO IH NE RESE, AKO JE TO, ZAISTA TACNO? Nadam se da shvatate da su ove dve primedbe dobronamerne. Ne odustajem od puta u Jerisos, ali se nadam da ce neko procitati i reagovati na ovo. Veliki pozdrav iz Beograda od Milice Markicevic!
108 Zokica Zokic   29/10/2016
Sajt je odlican!. Meni ne smeta drvece, ptice, ribe, zabe, macke, psi... Samo ljudi mogu da upropaste letovanje drugim ljudima.
109 Stevan Vojnovic   29/10/2016
Prošle godine sam bio u Jerisosu - Jun mesec , i isto sam mislio "kako će da bude" pošto sam čitao informacije sa foruma. Verujte mi da se nisam pokajao , i da onaj koji je pisao na forumu , verovatno ima veoma visoke kriterijume ( možda i previsoke ) . Voda je izuzetno čista , plaža je bila sasvim OK . Psi lutalice su maltene neprimetni , ne smetaju nikome. Moj utisak , potpuno sam zadovljan svime što sam video u Jerisosu. Ko želi prijatan odmor , ovo mesto je za svaku preporuku.

Najčitaniji tekstovi na našem sajtu